Afbud: Ingen alle tilstede
Ordstyrer: Chalotte
Referent: Kirsten
1 Godkendelse af referat fra sidste møde:
Referatet fra vores arbejdsmøder op til generalforsamlingen godkendt uden kommentarer.
2 Nyt fra formanden:
2 a Generalforsamling konstituering:
Velkommen til Kim i bestyrelsen
Bestyrelsen konstituerede sig som følger:
Chalotte Olsen Formand
Mahmoud Elawad Næstformand
Mustafa Akgun Kasserer
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Kirsten Sørensen referent
Thomas Lauridsen
Anders Hansen
Kim Melgaard
Fordeling af ansvarsområder:
Fælleshus – udlejning m.m. Kirsten
Have og vej. Thomas og Anders
Vand. Anders og Kim
Havesalg. Chalotte og Mahmoud
Hjemmesiden Mahmoud og Kirsten
Værksted + udearealer. Thomas
Tjek af haver inden vurdering. Mahmoud og Chalotte og Thomas
Venteliste. Anders
Referent Kirsten
Info til infokasser + facebook Kirsten og Thomas
Opsamling fra generalforsamling:
Modtaget referat fra Lene Larsen. Referatet ligger til underskrift af formand og dirigent.
Sættes derefter i mappen og offentliggøres på hjemmesiden.
Debat om spørgsmål på generalforsamlingen vedr. Mustafas regnskabs system.
Rettigheder og support m.m.
Alle enige om at generalforsamlingen gik til ug.
På næste møde opsamles de punkter fra generalforsamlingen vi skal arbejde videre med.
f.eks. forslag fra medlemmerne.
2 b Kontorvagt skema:
Vi fordelte kontorvagterne til og med juni måned 2022.
Kirsten renskriver og udsender til bestyrelsen samt i vores kasser i papirform. et eksemplar ophænges på kontoret.
2 c Ekstraordinær generalforsamling:
Bestyrelsens forslag til ændringer i vedtægterne skal ifølge vores regler vedtages på en ekstraordinær generalforsamling. Alle forslag blev godkendt af et flertal på den ordinære generalforsamling og sendes nu ud som bilag til endelig godkendelse på den ekstraordinære generalforsamling der afholdes onsdag d. 20. april kl. 19.00 i fælleshuset.
Chalotte og mahmoud sender indkaldelse ud både på mail og post.
2 d Opdateringer i fælleshuset:
Besluttede at indkøbe ny vaskemaskine til fælleshuset. Den gamle vasker ikke rent og kan ikke kogevaske.
Indkøb af ny industri kaffemaskine til fælleshuset.
Indkøb af nyt køleskab til kontoret. (spare på el).
Ovenstående indkøb er Chalotte og Thomas ansvarlige for.
Mustafa bestiller musikanlæg + Pc til fælleshuset (til projektor).
Mustafa har indkøbt 1 stk. Wifi forlænger til fælleshuset.
Chalotte og Birgit kører til Ikea og opfylder med div. service der mangler i fælleshuset.
(glaskander – glaskarafler – vaser – viskestykker m.m.
2 e Sag om ulovligt byggeri:
Sidste info om sagen.
3 Nyt fra næstformand:
Der er pt 5 – 6 haver på vej til vurdering og salg.
Det er et stort arbejde for foreningen at tjekke alt for ulovligheder og klargøre papirer inden disse sendes videre til kredsen til vurdering.
Opdatering af hjemmesiden:
Kirsten kommer på som medansvarlig for hjemmesiden sammen med Mahmoud.
Udlejning af fælleshuset, datoer slettes på hjemmesiden efter ønske fra Kirsten.
Kirsten renskriver nye lister med info til hjemmeside og info kasser.
4 Nyt fra kassereren:
Bestyrelsesliste kontakt oplysninger. Mustafa ønsker at få Finans mailen på listen til medlemmerne og ikke sin private. Som bestyrelse benytter vi stadig hans private mail.
Modtaget elregning på ca. 19.000 kr. for et kvartal.
Vi er nødsaget til at kikke på hvor vi fremadrettet kan spare på el med de store prisstigninger der er pt.
eks. tjekke om vi har led pærer i vores lamper, skrue ned for varmen på kontoret når det ikke bruges. Huske at slukke for køleskabe og fryser i fælleshus når det ikke er lejet ud m.m.m.
Enige om at hæve prisen for udlejning af fælleshuset pr. 1. april.
Leje i en Weekend hæves fra nuværende 1.400 kr. til 1.800 kr.
Endagsleje hæves fra nuværende 600 kr. til 700 kr.
Alle bestyrelsesmedlemmer skal blive bedre til at bruge økonomisystemet i stedet for pengekassen.
Vi opsiger Winkas systemet i løbet af de næste måneder, når vi er sikre på at alt hvad vi skal bruge er overført til det nye system.
Forslag om at spare på kopimaskinen. Mustafa Undersøger priser på køb af egen kopimaskine.
Alle gamle it abonnementer undersøges ubrugte opsiges m.m.
Hjemmesiden skal flyttes.
Økonomisystemet – foreningen får adgang til systemets server.
6 a Div. opslag til infokasser og hjemmeside:
Kirsten renskriver opslag – herunder ny bestyrelsesliste – liste over ansvarsområder m.m.
6 b Renskrivning af reviderede ordensregler. vedtaget på generalforsamlingen.
Kirsten renskriver og sørger for at disse kommer på hjemmesiden.
6 c Aftale møde ang. bogføringskonti.
Møde aftalt til søndag d. 3. april efter opskrivning til ventelisten er afsluttet.
Mustafa – Thomas og Kirsten deltager.
6 d Aftale møde ang. nyt vandsystem hvor Jack kan deltage:
Anders kontakter Jack om en dato hvor han kan deltage i bestyrelsesmøde.
Næste møde aftales når vi har en tilbagemelding fra Jack.
Referent Kirsten