Referat fra konstituerende bestyrelsesmøde
den 20. marts 2025
Til stede: Michael, Mahmoud, Thomas, Marlene, Willi, Bo, Lars, Mia, Bente
Afbud:
- Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde den 5. marts 2025
Ingen bemærkninger. Referatet blev godkendt.
- Valg af referent
Bente blev valgt
- Valg af ordstyrer
Michael blev valgt
- Nyt fra formanden:
- Velkommen til nyvalgte medlemmer
Mia Qvist er blevet valgt ind, som nyt bestyrelsesmedlem og Michael bød Mia velkommen.
- Evaluering af Generalforsamling 15. marts 2025
Michael syntes, at det gik rigtig godt på årets generalforsamling, hvor der var mange konstruktive spørgsmål og bemærkninger. Dog er der stadig noget uklarhed i forhold til spørgsmålene om finansiering af vandprojektet.
Det er blevet anbefalet, at foreningen kontakter en tidligere jurist fra Kolonihaveforbundet, som har eget firma nu, og som supporterer ved sådanne projekter. Dette vil dog medføre en udgift for foreningen.
Bestyrelsen godkender, at Michael kontakter den tidligere jurist for at høre hvad omkostningerne er, og hvad hun ved om dette.
- Nyt fra Kredsen
Thomas og Michael er nu valgt ind i Kredsens bestyrelse og har fået et rigtig godt samarbejde med kredsformanden.
Der vil formodentlig komme nogle ændringer fra Kredsen i forhold til administrationen af byggeansøgninger og byggetilladelser således at perioden for godkendelser af disse udvides.
Der har dog været rejst kritik af, at der er foretaget nogle godkendelser inden sæsonen er åbnet.
- Arbejdernes Landsbank. Forslag om advokat.
Dette blev ikke drøftet, da bestyrelsen først vil høre til den tidligere jurist fra kolonihaveforbundet.
- Forslag om gruppeændringer
Michael foreslår følgende disse ændringer i udvalgene:
- have, vej og vand udvalg slås sammen og varetages af Thomas, Bente, Willi, Bo – med Thomas som ansvarlig.
Det foreslås desuden at finde en person, som har faglig viden på området fx en VVS til at bistå udvalget i tekniske spørgsmål.
- værksted og plads udvalg med Bo som ansvarlig
- kontrol og opmåling udvalg med Mahmoud og Lars og med Bente, Bo og Mia som reserver
- havesalgs udvalg varetages af Michael og Marlene
- venteliste Marlene og Bente
- fælleshus og aktivitetsudvalg er Willi ansvarlig for, med Mahmoud som reserve
Mia begynder at deltage i de forskellige udvalg, for at kunne sætte sig ind i det arbejde, som er i udvalgene.
- Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling
Michael og Bente sørger for at indkalde til den ekstraordinære generalforsamling.
Den holdes den 8. april kl. 19.00
Michael spørger Sanne om hun vil være ordstyrer.
- Nyt fra næstformanden
Der udleveres forretningsorden til Mia. Alle skriver under på den igen.
- Nyt fra kassereren
Marlene har udsendt regnskabet før mødet. Mahmoud spørger ind til, om der er betalt kontingent til Kolonihaveforbundet. Marlene konstaterer at det er betalt.
- Nyt fra Have- og Vejudvalg
Der afventes regning for SKJ for vejene.
Foreningen har en flis hakker, men der skal være en fagperson til stede, da den kan være livsfarlig i brugen.
Når der sættes bundskruer i, skal der samtidig tjekkes for flere andre forhold i haverne. Der åbnes først for vandet når der ikke er udsigt til nattefrost. Bundskruerne sættes i først og alle bedes om, at have adgang til vandinstallationerne.
- Nyt fra Fælleshuset
Det besluttes, at der ikke udlejes til flere arrangementer, end dem som allerede har booket – før der er klarhed om køkkenrenoveringen.
Der kommer et tredje tilbud inden længe, som der skal tages stilling til. Når der er indhentet tre tilbud, skal der igen indkaldes til ekstra generalforsamling.
- Nyt fra værksted
Lars spørger til hvad der er af opgaver i at passe værkstedet.
- Nyt fra Salg af haver
Der er allerede medlemmer, som har udtrykt ønske om at sælge.
Lars har lavet et skema, som skal bruges fremadrettet til dem, der skal sælge haver. Der skal skrives under på, at sælgernes kontaktoplysninger videresendes til Kredsen.
Fremover skal opmålingspapirerne sendes på mail til vurderingskoordinatoren.
Bestyrelsesmedlemmerne skal have information om huse, når haver/huse sættes til salg.
Michael vil tjekke om foreningens mail er «sikker mail».
Michael og Marlene vil gerne lave foto og videoer af huse til salget.
- Eventuelt
Michael undersøger om der er krav til, at medlemmerne tegner en brandforsikring.
Bestyrelsen har behov for en ny og større makulator, som Michael vil indkøbe.
Mia skal have nøgler, når vi har et helt sæt klar.
Vejene skal vedligeholdes når sæsonen begynder og inden de igen ødelægges. Thomas undersøger om vi har det, der skal til for selv at vedligeholde vejene.
Thomas vil undersøge, hvad der skal ske med de markerede træer.
Næste ordinære bestyrelsesmøde holdes den 8. april kl. 16.00 før den ekstraordinære generalforsamling.
Referat fra bestyrelsesmøde den 5. marts 2025
Til stede: Michael, Mahmoud, Thomas, Marlene, Willi, Lars, Bo, Kim, Bente
Afbud:
- Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde den 11. februar 2025
Referatet godkendes.
- Valg af referent
Bente blev valgt.
- Valg af ordstyrer
Michael blev valgt.
- Nyt fra formanden
- Generalforsamling 15. marts 2025
Michael har opdateret afkrydsningslisten til brug for registrering ved generalforsamlingen.
Der er kommet en henvendelse fra et medlem om kontakt til Kommunekredit i forhold til lånet til nyt vandsystem. Michael har kontaktet Kommunekredit og fået at vide, at vi ikke kan få gavn af dette, når Ringsted Kommune ikke er med på finansieringen.
Et andet medlem har indleveret papirer til bestyrelsen til brug for kontakt til flere forskellige instanser. Medlemmet mener blandt andet, at foreningen skal have kontakt til en advokat i forbindelse med vandprojektet.
Bestyrelsen har drøftet de indleverede papirer, som er indleveret for sent i forhold til at kunne bringe det op på generalforsamlingen. Bestyrelsen tager det indleverede til efterretning.
- Svar fra forbundet
Michael er nu indtrådt som medlem i kredsen. Han havde fået at vide, at der ikke var stemmeret, når suppleanter indtrådte efter afgang. Michael har derfor kontaktet kolonihaveforeningen angående dette, og fået svaret ”at man har stemmeret”.
Medlejere, som er registreret som sådan, kan blive valgt ind i bestyrelsen.
Facebook skal fremover administreres af en menig havelejer og en havelejer har accepteret at blive administrator. Der kan medfølge store konsekvenser i forhold til GDPR-reglerne, hvis det er en bestyrelses administreret facebook.
- Forslag fra havelejer (kommunekredit)
Michael har haft kontakt og dette er afkræftet. Se tidligere.
- Arbejdernes Landsbank
Foreningen er i fuld gang med at skifte fra Nordea til Arbejdernes Landsbank. Det forventes, at overflytningen kan ske medio april.
- Fra ansat
Der er nu afleveret nøgler, og hyggeklubben kan få adgang til et aflåst skab.
- Den hvide plade 😊
Der er ikke brug for den alligevel.
- Nyt fra næstformanden
Intet nyt.
- Nyt fra kassereren
Marlene har sendt regninger ud til dem på ventelisten, og medlemmerne er begyndt at betale haveleje, mv.
Marlene holder åbent for kontant betaling af haveleje mandag den 31. marts kl. 15.30-19.00
- Nyt fra Have- og Vejudvalg
Vejene er blevet ordnet og det har hjulpet rigtig meget. SKJ har tilbudt at låne foreningen en vejhøvl, som han mener kan bruges på foreningens traktor.
Thomas har kontaktet Thomas Petersen med henblik på at få spulet nogle gamle drænrør i nogle af haverne. Der afventes yderligere.
- Nyt fra Fælleshuset
Der er kommet endnu et tilbud på renovation af køkkenet. Den tredje tilbudsgiver har trukket sig. Willi vil kontakte en ny, så vi kan få tre tilbud at beslutte ud fra.
- Nyt fra Vand og værksted
Kim vil gerne være behjælpelig med at lære nye op i spørgsmål om og håndtering af vandsystemet. Der skal åbnes forsigtigt, så ikke rørene springer.
Michael spørger til hvordan det kan lade sig gøre, at nogle har brugt vand og ikke er registreret for noget forbrug. Kim mener, at der angiveligt skal skiftes vandmålere. Kim efterlyser og får udleveret en oversigt over hvilke haver, hvor der er brugt vand, og hvor der ikke er registreret et vandforbrug. Kim vil tjekke op på det.
- Nyt fra Salg af haver
Fra skifteretten er der kommet en anmodning om vurdering af en have, grundet dødsfald. Haven er allerede vurderet.
- Eventuelt
Vi skal mødes den 14. marts 15.30 og forberede generalforsamlingen. Den 15. mødes vi kl. 8.
Michael laver navnekort til bestyrelsen.
Ved næste møde skal de valgte konstituere sig og mødet afholdes den torsdag den 20. marts kl. 16.00
Referat fra bestyrelsesmøde den 11. februar 2025
Til stede: Michael, Marlene, Thomas, Willi, Bo, Lars, Bente
Afbud: Kim, Mahmoud
- Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde den 7. januar 2025
Referatet godkendt.
- Valg af referent
Bente blev valgt.
- Valg af ordstyrer
Michael blev valgt.
- Nyt fra formanden
- Generalforsamling 15. marts 2025
(forslag til ændringer i vedtægterne og udsende indbydelser)
Det hele er på plads og klar til at sende ud. Der er 9 havelejere, der ikke har e-mail og indkaldelsen skal afleveres ved deres bopæl. Bo sørger for det i morgen den 12.
- Møder med Kredsens formand
Der har været flere gode og konstruktive snakke mellem haveforeningen og formanden i kredsen. Michael er kommet ind som medlem i kredsen, da der er en, som har trukket sig.
- Facebooksiden
Bestyrelsen har ved et tidligere møde besluttet at lukke siden, men kan brugen af den begrænses, så den ikke bruges som en bestyrelses facebookside, vil det være fint at fortsætte. Det vil være en god ide at høre om der er en i haveforeningen, som vil være administrator på siden.
Thomas vil snakke med nuværende administrator.
- Klage fra havelejer
Der er en havelejer, som har sendt en klage over en evindelig gøen fra en anden havelejers to hunde. Tilsyneladende gør hundeejeren ikke noget for at dæmpe hundenes gøen. Michael sender en opfordring til at havelejer holder sine hunde inde, så de ikke generer andre.
En tidligere sag fra en havelejer, afventer politiets afgørelse.
En kort snak om valg af flere vurderingsfolk.
Bestyrelsen godkender, at Michael kan få support ½ time pr. måned hos TORP IT, i forhold til opdatering og vedligeholdelse af hjemmesiden.
- Nyt fra næstformanden
- Status ansat – afleveret nøgle, men der er tvivl om hvorvidt hun skal have nøgle til krydderiskabet. Det besluttes, at hun ikke kan få nøgle til krydderiskabet. Hyggeklubbens lejevilkår skal være ens med de vilkår som METAL har. Derfor skal klubben kun have nøgle til yderdøren.
De to nuværende nøgler skal afleveres og hun skal have udleveret en nøgle, som kun passer til yderdøren. Bente kontakter ansat.
- Nyt fra kassereren
- Gennemgang af regnskab 2024 og budget 2025.
Bestyrelsen accepterer, at det som sendes ud med indkaldelsen, er det vi arbejder videre med i 2025.
- Nyt fra Have- og Vejudvalg
Thomas vil tjekke vejene for de steder, hvor der har været gravet op.
Det er stadig et stort problem for slamsugeren og brandvæsenet, at hækkene er for brede – særligt på de små veje.
Bo minder om, at der er HØJRE VIGEPLIGT på kolonihavens veje. Det er ikke mange, som husker/kender til det.
Drænrørene skal spules rene ca. en gang om året. Thomas kontakter T. Petersen angående dette.
- Generalforsamlingen – hvem laver hvad.
Kirsten og Peter vil gerne sidde i indskrivningen – Michael kontakter dem.
Der skal købes vingaver til de frivillige – Michael køber vingaver.
Der skal frivillige til at hjælpe til ved morgenmad og pausen – Willi kontakter dem.
Willi køber ind til morgenmad.
Det er aftalt, at Per Flor er dirigent.
- Nyt fra Fælleshuset
- Priser for udlejning af fælleshuset
Willi foreslår at prisen for endagslejen sættes ned til 500 kr, idet man nu selv skal gøre rent. Dette er der tilslutning til af gennemføre.
Thomas erindrer om, at der skal service på varmepumperne i fælleshuset.
Når det nye regelsæt er formuleret færdigt, skal den lægges på hjemmesiden og der skal sendes en besked ud til alle medlemmer om ændringerne.
- Nyt fra Vand og værksted
Marlene orienterer om, at der er lavet regnskab for vandforbrug.
- Nyt fra Salg af haver
Intet
- Eventuelt
Fremover kompenseres frivilliges arbejde efter reglerne for udokumenterede udgifter.
Næste ordinære bestyrelsesmøde holdes den 5. marts 2025, kl. 16.00
Referat fra bestyrelsesmøde den 7. januar 2025
Til stede: Michael, Marlene, Willi, Bo, Thomas, Kim, Bente
Afbud: Lars, Mahmoud,
1. Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde den 9. december 2024
Referatet blev godkendt uden bemærkninger.
2. Valg af referent
Bente
3. Valg af ordstyrer
Michael
4. Nyt fra formanden
a) Generalforsamling 15. marts 2025
(Forslag til ændringer i vedtægterne og udsende indbydelse)
Michael har sendt en besked ud til medlemmerne om fristen for indsendelse af forslag
til generalforsamlingen.
Nu mangler der at blive formulereret en indbydelse, som skal være medlemmerne i
hænde senest 30 dage for generalforsamlingen. Efter den 15. kan det færdiggøres, da
forslag skal være modtaget hos bestyrelsen. Michael, Kim og Bente mødes og
færdiggør indbydelsen.
b) Møde med Kredsen fredag den 10. januar 2025 kl. 19.00 – mødet holdes i kredshuset.
Michael har talt med kredsformanden og de har haft en positiv snak.
c) Ansøgning (tegning) om nyt grillskur. www.bygogmiljoe.dk / Julius
Tegningen skulle tegnes i kommunens system og det har Michael og Marlene gjort.
d) Retshjælpsforsikring Virkelyst
Er tegnet.
e) Facebook siden
Det drøftes hvorvidt siden helt skal nedlægges, eller om den kun skal være for og
imellem havelejere. Der er enighed om at lukke den eksisterende side ned, når der er
informeret om det på generalforsamlingen. Hvis der derefter er ønske fra
medlemmerne om en ny facebookside, må siden oprettes af en eller flere medlemmer
således, at bestyrelsen formelt er uden ansvar for brugen af den.
5. Nyt fra næstformanden
Bente informerer kort om aftalen med aflevering af nøgle fra ansat.
6. Nyt fra kassereren
Marlene har sendt regnskabsblad for perioden 01.01.2024-31.12.2024. Regnskabet
gennemgås.
7. Nyt fra Have- og Vejudvalg
SKJ kommer og ordner vejene, men her i vinter vil det være svært at holde hullerne helt væk.
Der skal findes en mere holdbar løsning.
8. Nyt fra Fælleshuset
Der er formuleret et nyt sæt regler for udlejning af fælleshuset. Der er enighed om at
nedsætte lejen lidt på grund af, at lejere af lokalerne selv skal gøre rent.
De nye regler skal gælde fra den 1. februar 2025.
Willi har haft møde med en tømmer om nyt køkken. Der vil komme et tilbud inden udgangen
af januar. Der vil også komme et tilbud fra en anden tømmer.
9. Nyt fra Vand og værksted
Ikke noget pt.
10. Nyt fra Salg af haver
Ikke noget pt.
11. Eventuelt
En elektriker skal kigge på lampen ved p-pladsen.
Der er kommet nyt toilet i fællestoilettet ved fælleshuset.
Marlene og Bente skal på kursus i regnskabsafslutning den 4. februar.
Marlene, Bente, Thomas og Willi holder møde om budget og regnskab den
5. februar kl. 15.00
Næste ordinære bestyrelsesmøde holdes tirsdag den 11. februar – kl.
16.00.
Referat fra bestyrelsesmøde den 9. december 2024
Til stede: Michael, Thomas, Kim, Mahmoud, Bo, Willi, Marlene, Bente
Afbud: Lars
- Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde den 13. november 2024
Referatet godkendes.
- Valg af referent
Bente
- Valg af ordstyrer
Michael
- Nyt fra formanden
- Velkommen Jesper Duncan samt Camilla Sørensen fra Arbejdernes Landsbank
En rigtig god præsentation, som bestyrelsen positivt vil arbejde videre med. Mere information vil følge når der er nyt.
- Samarbejde med Kredsen (byg)
Der har den senest tid været en god tone i korrespondancen mellem kredsen og foreningen. Nyt møde skal holdes i januar 2025, om samarbejdet med Kredsen
Der har været en speciel sag om et byggeri, som kredsen har godkendt, selvom der er annonceret vinterlukning. Michael og Mahmoud forklarer, hvordan de hver især har opfattet forholdene om det konkrete byggeri. Der er opstået noget tvivl og utilfredshed om handlingsforløbet.
Kredsen har desuden tjekket det byggeri, som ved en retssag var erklæret ulovligt, og de har henvendt sig til havelejer. Kredsen har varslet en bod. Der er tvivl om kredsen kan opkræve bod og hvis de kan, skal boden så tilfælde kredsen eller foreningen.
Der er enighed om at samle de ting sammen, som vi er i tvivl om eller utilfredse med til mødet i januar 2025.
- Nyt møde med Kredsen (byg)
Det aftalte møde var blevet aflyst grundet sygdom. Der skal aftales et nyt møde i januar 2025.
Bestyrelsen vil foreslå, at det holdes efter den 10. januar. Michael hører kredsen.
- Ansøgning (tegning) om nyt grillskur bygogmiljoe.dk /Julius
Mahmoud laver en tegning af det nye overdækkede skur, som Michael vil sende til kommunen.
- Forsikringer Virkelyst
Marlene og Michael tjekker op på, om foreningen har en retshjælpsforsikring.
- Aktivitetsudvalg
Michael har aftalt med Lars, at Willi overtager alle opgaver med fælleshuset. Willi indtræder desuden som ny formand for aktivitetsudvalget.
- Evaluering af jurakursus
Godt kursus. Mahmoud vil lave et udkast til GDPR databehandler aftalen, som der er krav til at haveforeningen har.
Der er også skrappe krav til brugen af facebook – det skal vi være meget opmærksomme som forening. Hvis bestyrelsen anvender den til informationer til medlemmerne, er brugen af facebook omfattet af GPDR-reglerne.
Fremover skal udsendelser til medlemmerne i øget grad ske via mail. Brugen af facebook skal fremover droppes fra foreningen til medlemmerne.
- Kommende generalforsamling
Det skal ændres flere steder i vedtægterne. Bl.a. er vi blevet rådet til, at vælge 5-9 bestyrelsesmedlemmer, så der ikke kun står, at der skal vælges 9 medlemmer.
Der skal ændres i forhold til ventelisten. Forslag om løbende opskrivning hvis der er ledige pladser.
Michael har noteret nogle af de ting bestyrelsen har påpeget i løbet af året.
- Nyt fra næstformanden
- Rengøringsstruktur
Bente orienterer om status – der er ikke noget nyt. Bente kontakter havelejer vedr. aflevering af nøgler.
- Nyt fra kassereren
- Udsendt regnskabsblad
Marlene orienterer om de få manglende betalinger fra havelejere.
- Nyt fra Have- og Vejudvalg
Slamsugermanden har kontaktet foreningen igen og påpeget, at der er store problemer nogle steder med hækkenes bredde og henstillede ting.
Thomas og Bo vil i næste uge gå rundt med ham og se hvor der konkret er problemer.
- Nyt fra Fælleshuset
Willi har ikke noget nyt pt. bortset fra at der skal indhentes nogle tilbud på nyt køkken.
- Nyt fra Vand og værksted
Intet
- Nyt fra Salg af haver
Det sidste havesalg i 2024 sker på torsdag.
- Eventuelt
Næste bestyrelsesmøde holdes tirsdag den 7. januar 2025 kl. 16.00.
Michael tjekker om Lars fremover kan deltage i møder om tirsdagen.
Referat fra bestyrelsesmøde den 13. november 2024
Til stede: Michael, Thomas, Mahmoud, Willi, Marlene, Lars, Bo, Bente
Afbud: Kim
- Godkendelse af referat fra ekstraordinært bestyrelsesmøde den 6. november 2024
Referatet er godkendt.
- Valg af referent
Bente valgt
- Valg af ordstyrer
Michael valgt
- Nyt fra formanden
- Retssagen
Havelejer har sendt brev retur med oplysning om, at bygningen nu er lovliggjort. Der er enighed om at bestyrelsen eller kredsen skal tjekke om det er korrekt. Michael kontakter formanden for kredsen.
- Udvalgsposter
Det vil være en fordel, at der kommer to med i vandudvalget. Willi, Bo og Kim er sammen om opgaven. Der kan evt. findes en specialist i forhold til små-reparationer.
Willi vil gerne være med i ”fælleshuset”. Lars og Willi har sammen fælleshuset.
- Arbejdernes Landsbank
Michael har samlet alle papirer, som kan bruges til at høre forskellige banker om evt. lånetilbud til vandprojektet. Det vil være en fordel, hvis bestyrelsen finder ud af hvad der er forskel på solidarisk og pro rata hæftelse, og hvad vi skal gå ind for, herunder evt. anbefale på en kommende generalforsamling.
- Forsikring
Michael har tjekket op på hvilke forsikringer vi har. Marlene foreslår, at vi får en forsikringsagent ud for at gå det hele igennem. Der er enighed om, at det er en god ide. Michael kontakter forsikringsmanden.
- Påtaler
Michael har hentet blanketterne fra kolonihaveforbundet og sat Virkelysts logo ind, så vi fremover kan benytte dem.
- Nyt køkken
Det er på høje tid at tale om nyt køkken. Det nuværende et helt mørnet nogle steder, og der gror græs ind. Angående et nyt køkken, så skal der indhentes nogle tilbud, som kan præsenteres på generalforsamlingen. Måske kan vi nøjes med at få fagfolk til at ordne vand, vægge, el og gulv, og så selv sørge for opsætning af skabselementerne. Willi og Mahmoud sørger for indhentning af uforpligtende tilbud.
- Henvendelse om beskæring af træer.
En havelejer spørger om en fuldstændig beskæring af træer ved fodboldbanen, da de skygger ind i haven. Bestyrelsen kan ikke gå ind i at få beskåret træer.
- Nyt fra næstformanden
- Rengøringsstruktur
I fortsættelse af bestyrelsens tidligere forslag og drøftelse om at indføre en ny struktur fra rengøring af fælleslokalerne, orienterer Bente om de faktuelle forhold i forbindelse med den nuværende struktur og de konsekvenser det har i forhold til vores ansatte flexmedarbejder.
Der er enighed om at strukturen ændres, og at indføre reglen om at folk selv skal gøre rent efter leje af huset. Den ansatte er dermed nødt til at blive opsagt. Bente laver udkast til opsigelse og vender det med Michael.
- Ny kontoplan
Posten ”Toiletnøgler” slettes og konteres under ”Sikring, Nøgler og Alarm”.
- Nyt fra kassereren
Der manglede 9 at betale og efter Marlene har sendt rykkere ud, har 3-4 allerede har betalt. Der er også nogle der har betalt for gartnerens hækklip.
Der er en snak om hvordan og om lejerne skal varsles forud for bestilling af gartner til hækklipning.
En ny havelejer har fået rykker for haveleje, hækklip og skylder en del penge. Spørger om en afdragsordning. Dette afslås af en enig bestyrelse, grundet frygten for at danne præcedens. Det skyldige beløb skal betales inden årets udgang.
Marlene spørger til, om have lejen skal følge en indeksstigning. Det nye indekstal offentliggøres til januar.
7. Nyt fra Have- og Vejudvalg
Der har været henvendelse fra Ringsted Slamsugning, som har fået ødelagt noget på bilen fordi træerne rager for langt ud og fordi folk har ting stående. Thomas og Bo går rundt med ham.
Der er store problemer med at hækkene er for brede. Willi foreslår, at der med nogle års mellemrum lejes en hækklipper, som tager alle hækkene i bredden.
- Nyt fra Fælleshuset
De nye regler skal formuleres – Lars, Michael og Willi laver de nye regler for leje, rengøring, etc. Der skal desuden laves en tjekliste, som gennemgås før og efter udlejningen.
- Nyt fra værksted
Der lukkes for vandet i weekenden.
- Nyt fra Salg af haver
Sidste have i denne sæson sælges i morgen. Der er solgt 30 haver i år.
- Nyt fra aktivitetsudvalget
I går blev der holdt komsammen med mad og ”Balladen i Kolonihaven”
- Eventuelt
Mødet med kredsen bliver den 30. november kl. 14. i Kredshuset. Der deltager repræsentanter fra kredsen og haveforeningen samt en fra forbundet.
Der er en lejer hvis skur fortsat er for stort, men lejer har købt haven med skuret i den størrelse, som det er nu. En tidligere bestyrelse har godkendt og ikke fulgt op på det. Ved næste salg SKAL det lovliggøres inden salg.
Obs:
Næste ordinære bestyrelsesmøde holdes mandag den 9. december kl. 16.00